06 листопада 2007

Мій Start-Up №1. Продовження

Technorati tags:

Хай...

Отже десь місяців з 9-10 тому виникла ідейка. Така собі ідейка взяти й розпочати власнимим силами розробку певного виду программного забезпечення. В подробиці вдаватися не буду, це всеодно не головне. Ідея була озвучена декільком своїм товаришам (або колегам), що знайшли її цікавою і для себе.

Вирішили почати з дослідження. Написали декілька запитів в Гуглі й отримали певні адреси. Одразу кинулося в очі те, що не так багато компаній займається таким видом программного забеспечення і щей до всього в них дуже велике ком`юніті, що їх об`єднує й тим самим дає можливість досить адекватно оцінити галузь. Буквально є сторінка на якій представлені всі достойні уваги в галузі.

В індустрії дуже сильно проявляється закон - переможець бере все, або якщо не все то більшу частку.

Іншим припадає все інше. Переможцями, що цікаво стають ряд майже одних й тих компаній + декілька що періодично вихвачують в них свій шматочок пирога.

Пиріг скажу я вам смачненький в 2007 році до сьогодні вже склав 4 млрд американських гривень. І спинятися ця цифра не збирається.

Доречі свої інтереси в цьому бізнесі має навіть Майкром`якенькі.

Бізнес цікавий й динамічний, й має дуже багато своїх особливостей. З одного боку дуже молодий, з іншого вже визначилися ролі окремих компаній в бізнесі. З одного боку не потребує  великих технічних чи інших ресурсів, з іншого конкуренція на ринку вимагає постійного притоку свіжих ідей (причому якщо в інших галузях це просто добре то тут це життєво необхідно). Навіть свіжі сиквели ідей дуже цінні. Індустрія в особі тих чи інших постійно проводить різні конкурси на свіжі ідеї. Останній про який я читав був з головним призов в 80к долларів.

Характерною особливістю, як я вже казав, є визначеність ролей. Тобто вже ясно сказано хто чим займається й чим може займатися молода й недосвідчена команда, що має тільки ідеї й знаходиться в стані ембріонального розвитку (причому ембріон періодично заморожується).

Отже перечитав декілька інтерв`ю відомих в галузі людей, ми визначилися з роллю й подальшіми напрямками розвитку. Почалися дослідження так би мовити попиту на ринку.

Тут теж все досить прозоро й чітко. Ця ж ком`юніті, про яку я говорив вище детально досліджує головних клієнтів і всі статистичні данні є на їх ресурсах.

По молодості й зеленості кожен з нас інтерпретував данні як міг. Взялися за написання коротких специфікацій на майбутні продукти. І тут все теж досить чітко і прозоро. Є купа ресурсів які вчать це робити правильно. Крім того є навіть ресурси де викладено шаблони й приклади таких специфікацій. 

Викачали. Почали писати. Одразу хочу сказати, що є 2 типи таких документів: короткий - в якому описують тільки основні особливості наступного продукту й повний - в якому потрібно описати абсолютно всі технічні особливості.

Для чого ці документи? Ну по-перше ви самі будете їх використовувати для роботи, по-друге якщо ви захочете звернутися до когось за допомогою (наприклад фінансовою) вам необхідно буде мати ці документи й ще ряд інших.

Отже, як я вже сказав ми почали писати. З коротким (як нам здалося) проблем не виникло. Вони народилися (аж 3) буквально на протязі декількох годин. А от з другим варіантом, більш довгим виникли проблеми. Через брак розуміння важливості цього документу ми взагалі його відкинули як такий.

І як класичні делітанти ми почали кодити. Народжувалися ієрархії й бібліотеки. Вже показалися перші результати. Ентузіазму було стільки, що здавалося ось завтра вже все буде готове. Але що готове? На той час ми самі не знали, що нам потрібно і до чого ми йдемо. Отже за 3 місяці ми отримали щось. Навіть 3 щось. Причому нам як розробникам це щось страшно подобалося. Воно було гарненьке й наше.

Захотілося комусь показати. Спершу друзям і знайомим. Ефект той самий - Ухти усі-пусі. Це в нас всилило ще більше відчуття ентузіазму. Класс кому не показали всим подобається.

Сьогодні я з впевненістю можу сказати, що питати треба не в знайомих і не в дузів. Звертайтесь одразу до професіоналів, не гайте часу. Таким чином після показу одним з провідних компаній в галузі ми залишилися з 1 проектом, який потрібно було повністю переопрацювати, залишивши лише базові концепції.

На сьогодні все...

 

LiveJournal tags:

Technorati tags:

Немає коментарів: